Teplejšie roky študentom prinášajú horší prospech

03.07.2018 15:04
študenti, skupina, mladí ľudia
Teplé počasie negatívne vplýva na výsledky študentov. Autor:

V rokoch, keď je počasie nadpriemerne teplé, mávajú študenti horšie výsledky, sú pri vyučovaní menej sústredení a tiež menej plnia domáce úlohy. Praktickým riešením by tak mohla byť klimatizácia v triedach aj doma.

Vyplýva to zo štúdie ekonómov z troch amerických univerzít, o ktorej informoval spravodajský server BBC. Študenti, ktorí musia robiť skúšky v lete, si zrejme na podmienky sťažovali vždy. Výskumníci z Harvardovej univerzity, Južnej kalifornskej univerzity a Georgijskej štátnej univerzity im teraz vo svojej štúdii dali za pravdu. Závery ich práce sa zakladajú na analýze výsledkov, ktoré mali v testoch v rokoch 2001 až 2014 americkí školáci starší ako 13 rokov. Autori práce porovnali výsledky desiatich miliónov študentov naprieč Spojenými štátmi s klimatickými podmienkami v oblasti (na severe USA, kde je miernejší podnebie, či na teplejšom juhu) aj s počasím v letnom období.

Pri každom zvýšení priemernej ročnej teploty o 0,55 stupňa Celzia sa podľa štúdie výsledky študentov zhoršujú o jedno percento.

Chladnejšie počasie prospech neovplyvnilo, dosahy teplého počasia na výsledky však začali byť viditeľné, keď teploty prekročili 21 stupňov. Ďalšie výrazné zhoršenie prospechu potom bolo zaznamenané od teplôt prekračujúcich 32 a 38 °Celzia.

Vplyv teplého počasia bol výraznejší u študentov z rodín s nižšími príjmami či u školákov, ktorí patria k etnickým menšinám. To môže podľa autorov súvisieť s tým, že študenti z rodín s vyššími príjmami často chodia do škôl, kde učitelia skôr nejakým spôsobom zakročia v prípade, že sa prospech zhoršuje, alebo navrhnú doučovanie. Ďalším faktorom môže byť, že viac Hispáncov a Afroameričanov žije v teplejších štátoch, kde je horší prospech spojený s vysokými teplotami. Inou – jednoduchšou odpoveďou ale môže byť, že bohatšie rodiny a školy, kam chodia deti z týchto rodín, majú častejšie klimatizáciu, uvádza štúdia.

Joshua Goodman z Harvardovej univerzity v uvádza, že so stúpajúcimi teplotami rýchlo klesá sústredenosť študentov. To má vplyv na ich prospech vo vyučovaní a v konečnom dôsledku sa to prejavuje na horších známkach na skúškach. Podobnú analýzu by podľa Goodmana bolo ťažké urobiť v menších štátoch, kde sa klimatické podmienky tak nelíšia. Štúdia sa ale podľa neho vzťahuje aj na dôsledky klimatických zmien.

#vedecký výskum #študenti #negatívne vplyvy #globálne otepľovanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk