PedsAcademy je zábavný spôsob vzdelávania detí v nemocnici

, 28.02.2019 22:00
dieťa, kreslenie, farbičky
Ilustračné foto Autor:

Detskí pacienti potrebujú individuálny prístup – týka sa to aj vzdelávania. V detskej nemocnici Nemours Children's Hospital v Orlande sa snažia pomôcť pacientom nielen liečbou, ale aj špeciálnou formou vzdelávania. Prioritou tu je najmä zábava a posilnenie záujmu o to, čo dieťa zaujíma.

V novembri minulého roka začal fungovať zaujímavý projekt s názvom PedsAcademy. PedsAcademy je prvým pediatrickým školským programom na svete, ktorého cieľom je poskytovať deťom v nemocniciach mimoriadne vzdelávacie možnosti zamerané na výskum, ktoré sú špecifické pre ich chorobu alebo stav. Táto forma vzdelávania ponúka príležitosti pre každého detského pacienta, prispôsobené ich existujúcim akademickým potrebám a ich zdravotnému stavu.

Len deväťročná Ella Greene má typ rakoviny kosti, nazývanej tiež Ewingov sarkóm, pričom pacienti s touto diagnózou môžu mať problémy s pozornosťou. Dôsledkom sú účinky chemoterapie a žiarenia, a preto spracovanie nových informácií môže byť pre Ellu náročnejšie a môže jej trvať dlhšie. Rovnako tak trpí väčšou únavou a celkovou svalovou slabosťou.

Viete si predstaviť, že by ste sa v nemocnici zároveň mohli učiť pomocou virtuálnej reality?

Zakladateľka PedsAcademy Megan Nickelsová zobrala do úvahy všetky tieto aspekty pri navrhovaní vzdelávacieho plánu pre Ellu, ktorá napríklad zápasila s matematikou. Ella však miluje morský život a svojho psa River. Počas návštevy a hospitalizácie v nemocnici mala Ella okrem liečby aj špeciálny vzdelávací program, na ktorý sa veľmi tešila. Absolvovala exkurzie pomocou virtuálnej reality, sledovala morské korytnačky pod vodou, preskúmala pyramídy v Egypte, prešla cez Grand Canyon. Začala stavať aj robotickú verziu svojho psa, ktorú chce naprogramovať tak, aby aj bežal a štekal.

Všetky tieto lekcie však boli zamerané na matematiku – keď napríklad „plávala“ z nemocničného lôžka, dozvedela sa rozmery potopenej lode a na základe toho mala potom odhadnúť veľkosť ostatných vecí pod vodou.

Stavanie robota zas Ellu prinútilo, aby sa naučila kódovať – táto aktivita totiž vyžadovala inžinierske zručnosti a programovanie. A ak teda Ella bude chcieť, aby jej robotický pes odbehol preteky, musí najskôr ona zvládnuť niekoľko matematických pojmov.

„Aj keď sa to zdá, že sa len hrá, ide tu naozaj o cielenú intervenciu s robotikou,“ cituje Nickelsovú portál hechingerrepor­t.org. „Robí vizuálne/pries­torové cvičenie, motorické/percepčné úlohy. Všetko toto robí úplne prirodzene, pretože stavba robota si to vyžaduje, ale ona to miluje,“ vysvetlila ďalej Nickelsová.

Ako to teda vyzerá v spomínanej nemocnici? Ráta sa pacientovi – školákovi hodnotenie z nemocnice rovnako, ako by ho zohľadnili učitelia v škole? Tento projekt je o stimulácií a nadšení k učeniu. Keď už dieťa nastúpi na pobyt, dostane pracovné listy a úlohy tak, aby udržalo krok so školu – mnohé z nich však za učením zaostávajú. A tento projekt má u detí vzbudiť záujem o učenie hravou formou – hodiny virtuálnej reality a robotiky sa netýkajú skutočného hodnotenia, ktoré sa im zaráta v ich škole, na druhej strane sú deti z tejto formy učenia nadšené.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#deti #rakovina #Orlando #PedsAcademy
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku